ミニ洋書ダイジェスト - Lean In for Graduates - その5- 感想


Good morning.

I really like the additional chapters Sheryl add to Lean In for Graduates.

They help me to find ways to get closer to my essential self by
1. Owning myself
2. Listening to my inner voice

The ideas in this book was written to encourage women but I think they also give good tips to both men and women in Asia.

As a Taiwanese, I grew up being taught to be quite in class. I had been told to follow the advices of teachers. 

However, I was never asked what my dreams were and what I wanted to do when I grew up.

I had been through confusing times. If I would have read this book when I was in high school or junior high school, I would have more faith in myself.

How do you like this book? What is your favorite chapter? Which chapter makes you think the most?

Please share it with us.



***************************日本語です***************************

おはようございます。

ジェフです。

Lean In for Graduatesに追加された章がとても気に入りました。

本当の自分にもっと近づきました気がします。特にこの2章の内容はすごく共感しました。
1. Owning myself
2. Listening to my inner voice

この本は女性を励ますため書かれましたが、アジアで育ち人たちに全員読んでほしいです。

私、台湾出身の一人として、学校の授業中よく静かに聞いてくださいと言われました。先生の言うことをちゃんと聞いてくださいと言われました。

自分の考え方や未来の夢など、一回も聞かれたことはありませんでした。

成長の道にすごく迷う時期も長くありました。この本を中学時代に、高校時代に出会えたらいいなと思います。

この本はいかがでしたでしょうか?

気に入る章はありますか?

一番心に響く章はどれですか?

是非、シェアしてください。

*******************

もし、私にダイジェストを書いて欲しい洋書がありましたら、是非教えてください。
こちらから応募中です!https://goo.gl/4VsDbK

それでは良い週末を!

ジェフ
*******************

7月のイベントの参加者を募集中です!こちらに:

1・Read For Action 英語読書会
(洋書を読んで自分の生活課題を解決するための会。)
  7月課題図書:Switch - 「変われない」を変える方法
      イベント詳細: http://ptix.co/1N22OE4

2・TED Talks 2-Hour Challenge
(TED Talksでプレゼンテーション力をアップする会。)
  イベント詳細:http://ptix.co/1Lfk62k

Comments

Popular Posts