ミニ洋書ダイジェスト - Gang Leader For A Day - その1- Whole Picture 全体図

おはようございます。

今週の洋書ダイジェストはSudhir Venkatesh氏のGang Leader For A Dayという作品です。

暴力団にいるはどの感じですか?

私は、今まで「暴力団」というコンセプトは映画やドラマから学びました。

しかし、映画とドラマの中の「暴力団」は実際の暴力団の真実を反映されていますか?

Sudhir Venkatesh氏はColumbia Universityの社会学教授です。

Sudhir Venkatesh氏も同じ疑問を持っています。そして、暴力団をもっと研究したいため、暴力団に近づきました。暴力団の中で暴力団の生活を体験しました。

しかも、その暴力団のリーダーと一日密着することが出来ました。

自分が一日暴力団リーダーを体験しました!!

この本は私に新しい考え方をくれました。

あなたにも刺激を与えると思います。

今日は以上です。

良い一日を。


Have you ever wonder what it is like to be in a gang?

I have learned about gangs from movies but I have never really seen one from the inside. I seriously doubt how much of the life in a gang those gang movies represent.

Sudhir Venkatesh, the author and a sociologist, take this question seriously and decided to take a bold move. He actually got inside a gang and experience the life in a gang.

He even had the chance to be a gang leader for a day by staying closely with a gang leader for a whole day.

This book has given me a whole new perspective to see things.

I am sure it will do the same thing to you.

That would be all for today.

Have a good day.

Comments

Popular Posts