Out of nowhere, a internet pal in Dandong, China / 天外飛來一友,在丹東市,中國

Around 7:00 pm, I was talking to a friend on MSN, which I barely use in these days. Because she studies Japanese in Japan now, and the only way to contact her is MSN....I guess I didn't have other choices. I logged on the MSN. Meanwhile, I logged on Skype. I was hoping that my friend is using Skype, too, so that I didn't have to type to communicate with her.

今晚,約七點的時候,我在MSN上跟一位友人聊天,我極少用MSN。但是因為他現在在日本學日文,唯一可以跟他聯絡的方法是上MSN,所以我就上了,在同時,我也上了Skype,並希望我的朋友可以給我他Skype的帳號,這樣我們就可以用說的了,不用打字。

All of a sudden, out of blue, there is a "pal" called Ashley added me as a friend on Skype. Well....I am not sure if I know her. I asked her if we met before. She said "no, I just find someone randomly to chat with." Wow...that is spontaneous. Just like me, so I added her, too. She told me I was the first one to talk to her. Hahaha. I can totally understand that, because I did the same thing on Skype. But back then, no one talked to me. hahahah.

突然,非常突然的那種突然,有一位網友加我當好友,說想要跟我聊天,嗯,我不確定我認不認識她,所以我就問了他,他說:我們不認識,我只是隨便在網路上找人聊天。哇天阿,真隨意,跟我真像,所以我就也回加他了。他說我是第一位理他的人,我完全可以理解,因為相同的事,我不知道幾年前就做過了!哈!不過當時,一個人也沒有理我!

I checked her info on Skype. She lives in Dailiang. I have been very bad at Chinese geography. I had no idea where that is. So I logged on Google Map. Wow! Google is sureky the coolest thing ever. I could clearly see Dailiang, which locates on the north-east corner of China. Dailiang is very close to North Korea. So I asked her if she heard some news about the nuclear weapon or anything that related to North Korea in China. She told me "I can see North Korea at my home." .......Holly......Are you even serious?? That is insane! That is so wicked! Well, I had no idea why I got so excited. I guess that is kinda like when I went to Jing-Meng island. I saw China through a scope.

我看了看他在Skype上的自我介紹,他住在大連,中國。我一直以來對於大陸的地理就是非常差,我不太確定大連在哪哩,所以我就上了Google Map上看了,Google大神真是太屌了,我可以非常清楚地看到大連在何方,那可是非常靠近北韓,朝鮮。所以我就問他有沒有聽過最近北韓的一些新聞,他說『我在我家就可以看到朝鮮唷』,天阿,真是太酷了! 我也不知道為什麼,我就是很亢奮了起來,所以我一直問他問題。我想那感覺有點像在金門可以看到大陸那樣新奇吧!

Well, what can I say. You can really meet any kinds of people on the Internet! Just open up your heart. Next time when a stranger adds you on Skype or MSN, accept him/her, please. It is not going to hurt you, unless you open a file, called "my nude picture", that they sent you.

天啊,我可以說什麼?我想我只能說,在網路上真的什麼樣的朋友都可以交到!只要你願意敞開心胸!下次,當一個陌生人想要加你的MSN or Skype,就加吧,他們是不會傷害你的,除非他們傳一個檔案給你,檔名是''我的性感裸照'',然後你還打開它...........

Comments

Popular Posts