Playing outside for welcoming the beautiful Spring / 為了迎接美麗的春天,我們在外玩耍

March 20, 7:07 pm is the first moment of Spring. I am so excited!
三月20,晚上七點零七分,就是春天來的第一秒了! 我超高興的!

All the snow is melting.
雪都開始溶化了。

It starts raining. People told me that it is "April Shower." It means that it is going to rain a lot in the Spring in Minnesota, Wisconsin. I wasn't a huge fan of rain. But rain reminds me a lot of my childhood when I am in the USA. I was born and raised in Chi-Lung/ Keelung in Taiwan. It rains a lot there. Chi-Lung/ Keelung is known as the harbor of rain, "Yu Gan 雨港" in Chinese, or the city of rain, "Yu Du 雨都."

這裡開始下起雨了,這裡的人跟我說,這叫四月雨,春天在迷尼蘇達、威斯康辛,美國北邊是很多雨的季節。我以前並不是一個很喜歡下雨的人。可是雨讓我回想小時候很多的回憶,尤其是我人在美國。
我是在台灣,基隆出生的。基隆是一個非常多雨的城市,基隆還被稱為『雨港』,或是『雨都』。

Therefore, it reminds me my past a lot when it rains. It reminds me when I was in 3rd grade in elementary school, it was raining outside the window. The sky was gray. All I can hear is the sound of rain drop. It was loud. I was sitting in the classroom, but I wasn't mentally there. I was looking the sky and appreciating the beauty of nature.......... I miss those days. I got nothing to worry.......

所以,每當下雨時,我就想到過去。有一次,當我在國小三年級時,雨下的很大,天空是灰色的,雨滴的聲音很大,我想是很大滴的那種,我坐在教室裡,可是我的心不在教室裡,我看著窗外,我看著天空,欣賞自然的美景.......我懷念那段時光,我什麼也不用擔心.........。

The sky here in the USA is so different than the sky in Taiwan. The sky here is huge. There is not many mountains and tall building blocking my sight. I can capture the huge sky by my eyes. There are a lot of different kind of clouds in the sky, their heights are different as well. It looks like some clouds are hiding from each other. I see all the different cloud forming a huge beautiful natural picture.

美國的天空跟台灣的天空比起來很不一樣,美國的天空好大喔,這裡沒有什麼高山跟很高的建築物阻擋視線,我可以用我的眼睛捕捉全天空的景色。在美國的天空,這裡有很多種不一樣的雲在空中,他們的高度都不一樣,看起來很想他們在玩捉迷藏,互相躲來躲去的。我看見所有不同的雲組成一個大大的自然美麗圖畫。

Today, Sunday, I went to the park in front of mu host family's house to play. I was swinging in the playground. It has been a long time since the last time I swung. It feels so good to swing. I love the feeling of facing the blowing wind. It feels kinda like riding my scooter in the mid of night, and there are no cars around, I take my time to ride...........


今天是星期天。我去了在我寄宿家庭前的公園玩,我玩了盪鞦韆,我上一次玩盪鞦韆已經是好久以前的事了。我很喜歡那種面對迎面而來的風的感覺,感覺很像在半夜騎摩托車,路上都沒有什麼車,我可以很放鬆的慢慢騎,享受自己一人的感覺。


Today, we played for celebrating the coming of Spring.

今天,我跟我的朋友在外面玩,為了要慶祝春天小姐的來到。


I love you, Spring!

春天姊姊,我愛你!

Comments

  1. 這陣子好忙 還在玩樂團中...
    越想越可惜 高中沒跟到你們@@
    還有呀 剛忘了跟你說!!!!
    小心不要被莫名的槍斃呀.......
    哈哈哈 祝你平安~

    ReplyDelete
  2. 這陣子好忙 還在玩樂團中...
    越想越可惜 高中沒跟到你們@@
    還有呀 剛忘了跟你說!!!!
    小心不要被莫名的槍斃呀.......
    哈哈哈 祝你平安~

    ReplyDelete
  3. 小夫...我突然想出國唸書了...
    看著我期中考要考的東西 我發現我這樣下去不行!!!

    ReplyDelete

Post a Comment

Leave your mark here......

Popular Posts