Exchange Program Experience Sharing (SHU & UWRF) Chinese SUB / 留學短片分享

I made a short clip to share what I have experienced and learned through the exchange program between SHU and UWRF.

我製作了一個小短片,我想要藉由這個小短片,跟大家分享我在美國留學的經驗。
(ps, 這是一個在世新大學與威斯康辛州立大學的Program)

This clip is about 6 minute long. It is only the little tiny part of my experience. There are more things that I cannot show you through this clip. You have to experience it by yourself! You will know how it feels like when you experience it.

這短片約6分鐘長,但這六分鐘僅僅是我在美國留學211天中的小小一部分。
很多事物與經驗,我不能用言語以及這短片來傳達給你,你必須要親身體驗,你才會知道那是什麼感覺。

If you wanna study abroad, I do encourage you. No matter where you wanna go, what you want to study. You should do it! Just do it. It's worthy. I know a lot of people dream about studying abroad.

如果你想要出國留學,我強烈的鼓勵你這麼做。不管你想去哪裡,想要唸什麼科系,你都應該要去試試看,放手去做就對了!出國留學是絕對值得的!我知道很多人的夢想是出國留學。

However, not everyone can do it because of monetary issue. I was in that situation, too. But my friend always told me " there's a will, there's a way." and "it's not the brick wall, yet." I tried everything I could do. And I got a lot of helps from my friends. Therefore, I can come to United States to study. I do appreciate every help I have ever gotten in my life. I love you.

但是不是每一個人都可以辦到,因為出國留學通常需要一大筆經費。我也曾經為金錢煩惱,但是因為我的朋友一直在我身邊鼓勵我,不斷的對我說''只要你真的想要做一件事,一定會有辦法的。''還有他常說:無法跨越的牆,其實還沒到。 所以我試了全部可以幫助我留學的管道,我還得到了很多朋友的幫忙。也因為很多好朋友的幫忙,所以我現在可以在美國唸書,我很感激在我人生中,每一個幫助我的朋友。我愛你們!


I contribute this clip to Shih Hsin University, University of Wisconsin, River Falls, the Xiongs, my lovely host family, and all my friends.

這支小短片,我將獻給台灣世新大學、美國威斯康辛州立大學,雷何分校、我親愛的美國寄宿家庭-熊家一家人、還有我所有的朋友們!



Comments

  1. 好棒喔!!!
    雖然很短的影片卻很精采
    真羨幕~看到你的影片就越來越想留學拉~
    我是Wendy你還記得吧^^

    ReplyDelete
  2. I know you, of course.
    We took the ETMP together!

    How are you??
    Are you still taking the ETMP?

    ReplyDelete

Post a Comment

Leave your mark here......

Popular Posts