American Youth/Kid Financial Education / 美國青年/小孩財務教育

Today, I saw my lovely and cute neighbor baby boy was selling Kool-aid, a drink, to fund raise by his house. He even had a little ATM machine with him. My friend told me, sometimes, the kids in the States will do this kind of fund raising because their moms wouldn't buy them toys. By doing the fund raising, the kids will learn it is not easy to make money and they will treasure their toys more.

今天,我看見了我可愛的鄰居小弟弟在他家車庫前買飲料募款。他甚至還有一台小ATM機器呢!我朋友跟我說,在美國啊,有些小孩會做這樣的募款,因為他們的媽媽不給他們買玩具,所以他們要自己募款買玩具,由此一來,小孩子們就會知道賺錢不容易,小孩子們也會更珍惜自己的玩具了。


The financial education in Taiwan is not well-developed, yet, especially to kids and youths. I don't really get it? Money plays a very important role in our daily life. Why the education about money is not that common? Why isn't it taught in school?

在台灣,財務教育並不是非常的發達,尤其是青年以及兒童財務教育。我實在是搞不懂!金財在我們的日常生活中扮演著非常重要的角色,為什麼金錢教育並不普及呢?在學校老師也很少$敎交關於金錢的教育。

Sometimes I wonder how the parents in Taiwan teach theirs kids the concept of ATM? Wouldn't the kids think that ATM will give their parents money for free, when the parents used the ATM in the presences of their kids?

有些時候,我常在想,在台灣的父母親們如何教導他們的小孩ATM的概念?尤其是在小孩子面前用ATM領錢,小孩子不會想說:「ATM會給我爸媽很多錢,所以不用擔心。」嗎?

Comments

Popular Posts