Claim My Strengths (StrengthFinder)

I took StrengthFinder 2.0 test last summer but I didn’t really make the most out of the test. I kinda just let the test sits out in a folder in my computer for a while.

実は去年の夏にストレンスファインダーのテストを受けました。正直に言います、そのテストを取りましたがその後よく生かすことできませんでした。


Not long after my StrengthFinder test, I was very lucky to join a StrengthFinder community in Tokyo. At first I was not sure what I can get out of the community meetings. The main reason I joined that community was to make friends and I wanted to find a social place that I don’t have to speak Japanese. I never thought this community can have a huge impact in my life.

その後東京にあるストレンスファインダーのコミュニティーに参加しました。最初は日本語が話さなくてもゆっくり友達を作れる場所を探したいたげでした。しかしそのコミュニティーが自分にそんなにインパクトがあると思いませんでした

The host, Sayaka, who has been studying StrengthFinder for several years and has been utilising this knowledge at her work. She showed me that StrengthFinder test result is a lot more than a list of one's top 5 themes. Every person has a different combination of themes and each themes also interact with each other so that we are all different. Sayaka helped me to understand myself better.

そのコミュニティの主催者さやかさん、ストレンスファインダーについて長年の勉強しその知識を自分の仕事に活かしことができました。

さやかさんから学んだのことは、ストレンススファインダーの結果はただのリストだけではありません。一人ひとりのストレンスは全部違うし、さらに一つ一つのストレングスの組み合わせで我々の性格が作られていました。そのコミュニティーのおかげで、私自分の性格とストレンスをもっと認識することができました。

I took sometime few weeks ago and went through my top 5 themes. I then selected key words I found that stand out to me and make a list. I am going to claim my strengths by reminding myself what strengths I have with the list so I can use them more consciously on a daily basis.

ちょっと前で、少し時間をかけて自分のトップのストレンスがもう一度見ました。そしてそのストレンスのテストコンサート中に2つのキーワード選択肢リストを作りました。このリストで、毎日自分のストレンスを意識して生かすことをしようと思います。



StrengthFinder is a self-assessment tool invented by Gallup, Inc. It allows you to identify what are your top 5 strength themes are out of 34. It also gives you suggestions how to utilise your strength themes to achieve more at work.

More information about StrengthFinder, please visit Gallup

Comments

Popular Posts