全家出遊看電影-赤壁 II / Watching Red Cliff II With My Lovely Family

喔,這不是一個影評的文章,所以如果你要找赤壁II在演什麼,你們可以轉台了,我的意思是,轉''部落格",或文章,哈哈。

Oh, this isn't an article about that movie, Red Cliff II. You should "switch channels" if you are looking for something about that movie.....well, I meant to link to a different website.

今天很開心,我爹難得有空放假,又非常難得願意受邀出來看赤壁二,他一答應的那一瞬間,我就火速的call我老姐還有姐夫,邀請他們一起來參加這難得的盛事,徐老爹會出門真是一百年才一次啊!

Today was a great day. My dad was not working today! That is not something happens very often. Moreover, he accepted my invitation of going to watch Red Cliff II. That is even more rare. I called my sister and my brother-in-law right away for this once-a-hundred-year event.

一如往常,我娘總是非常嘮叨,一直吩咐我要先買水煎包,這樣進去電影院才不會餓,還吩咐我給徐老爹的水煎包要清淡一些,給姐夫的要辣一點,她自己是什麼醬都要一些,一直唸唸唸,唸到我都頭痛了,就好像周星馳在東遊記裡面說的,好像有一隻蒼蠅在你身邊一直飛來飛去,吵死了,阿,這樣講自己的母親大人,好像不是很好;我要澄清一點,我是很愛我娘的!雖然他很囉唆,哈。

My mom had been very "talkative". She just kept talking and talking the whole time. She told me to get some fried dumplings before we get in, in case we get hungry. And she kept reminding me of that no sauce for my dad's dumpling, hot sauce for my brother-in-law, a bit of all kinds of sauces for my mom. She just wouldn't stop talking. Well, it is kind of bad to say such a thing of my mom. I still love her a lot. (the flies part I won't translate, which I think is kind bad.)

在把水煎包藏在姊姊的包包裡後,我們就進去了電影院,看到孔明金城武在草船借箭時,徐老爹居然拍了我的肩膀,用很堅定的語氣跟我說:這是不可能的,在古代,只要是打水戰,一定都是用火箭攻打,絕不會用一般的箭攻擊。他這樣的舉動嚇了我一跳,爾且他還不是輕聲細語唷,我想前兩排的人都聽到我爹的分析了吧,我想。

After hiding all the dumplings in my sister's bag, we started our movie night. While Kong-Ming, Takeshi Kaneshiro, sailing the boat to get arrows, my dad tapped my shoulder. My dad said that it is impossible. In the old times, they MUST used fired arrow to fight on water. What happens in the movie is not possible. What he did surprised me. And he didn't "whisper" but "talk." I guess two rows of audience in front of us heard my dad's intellegent opinion.

一般遇到這種事,我一定會制止的,在電影院裡面討論劇情,我覺得會給身旁的人帶來困擾的,可是徐老爹的話,有如聖旨,我只敢靜靜的聽........。

I would've stopped this kind of thing from happening......usually. It is just.....I don't wanna stop my dad...since he didn't really talk much. It is rare that he wants to talk.

我娘從一拿到水煎包開始,一直吃到電影散場,他真的超超厲害......。

My mom had been eating since the moment she got the fried dumplings. She is really good.....at eating. Hahaha.

像這樣,全家去看電影,上一次是什麼時候呢?好像是我國中時,我跟我弟弟吵著要看蝙蝠俠時吧.............,好希望,下一次全家一起看電影,不要在隔那麼久了。

I am not sure....when was the last time we all went to a movie together, like this. I think it was when I was in junior high school. My brohter and I were nagging that we wanna watch Batman.
I wish.....next time won't be too long.

:)

Comments

Popular Posts