First month of being here.......


(Today is a terrible day! Looks like the hurricane is coming!)

(This is my lovely host family in Eagan. That is Buckey~. He is a pimple!)


2006/9/30
Saturday
來到美國已經一個多月了,看著寬大的街道,感覺並不是那麼的陌生了,可是,相對的,我越來越想念台灣的街道了,我想念基隆廟口,想念與朋友一起到三兄弟吃豆花…。
人在異鄉,果然感覺不同啊!

我在UWRF的第一堂課是Quantities Analysis,禮拜一早上九點零五分。老師並不是美國人,說話帶有很重的口音,不過不會很難懂;上課的內容大多數我都懂,這堂數學課對我來說,比較像英文課,因為這些數學名詞我都不認識,現在正在學Logarithm;最讓我吃驚的是,上課教授舉的例子都是跟經濟有關,讓我覺得學數學跟日常生活有很密切的結合,不會像台灣,一直作跟日常生活沒關係的例題,像是算籠子裡有幾隻雞,幾隻兔子。
至於我第一位認識的同學,好像有點太害羞了,她是一位韓國裔美國人,他的眼睛很大,一點也不像韓國人,她長的很漂亮!可是當我第一次跟他自我介紹時,她好像以為我喜歡她,想要追她,所以都不太理我,讓我覺得有點挫折感!天啊,小姐,我只是想交朋友而已,你別怕啊!

我周末就待在Eagan,跟Carol的家人,也就是我的Host Family!我大部分就都在這裡看看書,看看電影,跟Carol家人聊聊天。

(In the city.)
I have been in the U.S. for about one month. Looking the wide road, I do not feel as fresh as I did one month ago. I am getting homesick; I miss the streets in Taiwan. I miss Keelung Temple Night Market. I miss to hang out with friends and to eat the dessert in Three-Brothers.
When I do live in a foreign country, the way I think and feel is really different!

My first class in UWRF is Quantities Analysis. It is Monday 9:05 am. The professor is not an American. He has a heavy accent. He speaks slowly so that I can understand him without difficulties. Most of the lectures are not hard for me. I have learned those maths before. However, it is hard for me to learn the big words in English. So this math class is kinda like a English class to me.
The math class in the U.S. impressed me a lot because of the examples and exercises given during the lecture. They are so close to real life, business and economic area. I feel they are very practical to learn them. Not like in Taiwan, I always have to calculate how many rabbits and roosters in one cage.
I usually spend the weekends in Eagan with Carol’s family, which is my host family. I usually study and chat with them here.
(So beautiful.)

Comments

  1. 喔~我還真不熟這種介面!!!
    我應該沒錯過跟你說"生日快樂"的時候吧!!
    什麼~我不會又晚一天吧!!
    後~我不會算時差啦!!
    反正~生日快樂~親愛的小夫
    要成為台灣之光阿!
    我幫你發球卡~哈哈

    ReplyDelete
  2. 我是劉鍇瀛啦 好久沒看你寫新的網誌了
    很忙吼...

    ReplyDelete
  3. 我還是鍇瀛 對了...沒事寫封e-mail給我吧
    我的信箱duckphi@gmail.com

    ReplyDelete

Post a Comment

Leave your mark here......

Popular Posts