My unbounded heart lives in a bounded body / 我不被束縛的心住在一個被綑綁的身體

I am a helpless dreamer.......My unbounded heart lives in a bounded body.

It seems like I cannot get out of here. I always do what I wanna do. I believe I can fly into the sky conditional to changing a body. However, I cannot change my body.

Day and Mom, I am sorry if I ever did anything that hurts you.

----------------------------------------------------------------------

I am going to China this July for an internship. I will work for a Taiwanese company in China for a month. I am so excited. There will be other six students in SHU and 10 students in NTUST. It is so cool, isn't it?

I am applying for a program to UWRF for an academic year for another bachelor degree. If I can pass the TOEFL test and collect $12,500 USD. I will be in the US for a whole year!!!!!!

However, my mom never knows what I am doing. She said people graduate from elementary school can earn money, too. Why would you keep studying......go abroad doesn't mean that you will get a better life.

Mommy, I just wanna said........it is my life not yours. But I cannot say that , I do not wanna hurt you. I am so sorry to have this ambitious mind, I cannot help it. I wanna climb to the place I want to.

My unbounded mind, I wanna set it free.

Jeff

==============================================
我是一個無可救藥的人,每天都做著白日夢。 我不被束縛的心住在一個被綑綁的身體
看來我似乎是不可能得到自由......我總是想做什麼就做什麼,我相信我可以飛,只要我換一個身體的話,我一定可以飛的.........不過看來,我是不能換一個身體。

親愛的爸爸媽媽,如果我曾經做過什麼傷害你們的事,我想說:對不起。

--------------------------------------------------------------------

今年7月,我要去大陸的台商企業實習,我好興奮,我要與10個台科大還有一位輔仁的同學一起到蘇州去實習,喔對了,還有一些研究生,預計共有17人。 酷耶,對吧?

我現在也在申請學校的雙聯學制,是跟威斯康辛州的威斯康辛州大學-雷河分校的姐妹校申請,如果我在6/17可以考過Toefl還有湊到400,000台幣的話,我就可以去了!可以去一年耶!

可是......我的媽媽說:你到底在搞什麼鬼啊,到處亂跑,一下去大陸,一下去美國,你到底想幹麻?國小畢業也可以找到工作,你讀這麼高幹麻?出國你又可以找到好一點的工作唷?

媽媽......我只想跟你說,這是我的人生不是你的。可是我當然不可以這樣說,我不想傷害妳,我很抱歉我有這樣的野心,可是我也沒辦法,我就是想要到我想要去的地方,就算是用爬得,我也要爬到。

我不被束縛的心,我要讓你自由。

盛夫。

Comments

Popular Posts