2006.04.01---Year 2006 Inter-collegiate English Speech Contest by Rotary Club / 2006年全國大專院校英語演講比賽 by 台北扶輪社





今天是世新週的第一天,可是我不能出去玩,因為我要參加2006年全國大專院校英語演講比賽 by 台北扶輪社,聽起來很炫吧,可是我在第一輪就被刷下來了呢!可是我一點也不難過,今天,我可是非常的飲喬伊”(Enjoy),哈哈哈哈,我在這裡玩得很開心,我也學到了很多;看到了台灣全國英語演講的菁英,真的令我感到很榮幸,我還交了許多朋友,雖然跟你們的緣分只有一天,以後相見的日子也不知在何時,還是要在這裡給你們深深的祝福。
To Rebacca & 不知名的朋友們。
今天真的很緊張,這是我第二次參加演講比賽,第一次是在國中時,當時還是用中文演講,那天,我在站在4位評審的面前,還有約10位同學面前演講,我嘴巴不停的動,可是一句話也說不出來,今天,我也是站在4位評審面前,只是他們是外國人,我,也是站在10來位的同學面前,只是他們都不是被強迫參加,他們是來自台灣各地的菁英;我……這次,從頭到尾,都說的很清楚,我在第一輪就被刷下來了,可是我知道,今天,我贏了我自己,我,得到的比什麼都多,我今天真的好開心,我又向前一步了。
謝謝扶輪社給我這次機會,也謝謝其他來台灣的菁英,謝謝你們讓我學習到許多事。



2006.04.01---Year 2006 Inter-collegiate English Speech Contest by Rotary Club
Today is the first day of spring break. I cannot hang out with friends, because I have an English Speech Contest today. It is inter-collegiate, sounds cool, right? I lost in the first round. However I was not sad at all. I learned a lot from this and I did enjoy this Speech Contest. It is my pleasure to know the elites from every corner in Taiwan, who speak good English and have the ability to deliver the speech to the audience.
I also made a lot of friend today. Although we have met only one day, and when we will meet is unknown, I still want to give all of you my sincere congratulations.
I was so nervous that day. This was my second time to participate in Speech Contest. The first time was when I went to junior high. That was a mandarin speech contest; there were 4 judges and 10 students or more. I did open my mouth.....but I just couldn't say anything. It was as if all my voice was gone. Today, I stand in front of 4 judges and 10 students as well. But the 10 students are the best of each university in Taiwan. And I.....delivered a good speech. I did not lose my voice this time. I conquered myself...



Comments

Popular Posts